Zubreczki Judit

Zubreczki Judit

John Wick 3. - Keanu Reeves mindenkit megöl, aztán meg bosszankodik

2019. május 20. - Zubreczki Judit

john_wick_1.jpg

Hétvégén megnéztem a John Wick hármat. Nem szabad akaratomból, vagyis de, csak épp nem tudtam, hogy mi ez. Az első pasimmal taliztam, akit húsz éve nem láttam, és összefutottunk; mondta, hogy menjek vele. Iszonyat naiv módon csak annyit kérdeztem, hogy érteni fogom a John Wick egyes és kettes nélkül is a sztorit? Hát persze, válaszolta. Én meg totál elfelejtettem, hogy Balira soha semmilyen körülmények között nem szabad rábízni a filmválasztást, mert annak általában az a vége, hogy hanyatt homlok menekülök ki a moziból, miközben komolyan traumatizálódom. Ráadásul sunyi kis hazugságokra is képes, mint amikor húsz éve beadta nekem, hogy egy amcsi tinikről szóló filmet fogunk megnézni, akik elmennek nyaralni, helyette viszont egy francia dokumentumfilmet néztünk meg egy gyilkosról, aki már az első két percben közvetlen közelről kitörte egy nő nyakát. De legalább nem is ő fizette a mozijegyet, hanem én perkáltam ezért a szuper mulatságért.

john_wick_4.jpg

Szóval sajnos ezeket a plusz infókat már elfelejtettem, úgyhogy nagy vidáman beültem a John Wick háromra. Körülbelül tizenöt perc múlva kezdtem gyanakodni, hogy ez a film TÉNYLEG arról, szól, hogy John Wick, akit Keanu Reeves alakít és akit ugye nem a színészi kvalitásaiért szeretünk, egyszerűen mindenkit megöl. Ennyi. Kábé fél óra múlva megkérdeztem Balit, hogy vajon számíthatunk-e bármilyen dialógusra, de csak ennyit mondott nagy vidáman:

- Ez végig ilyen lesz.

- Mind a két óra?

- Inkább két és fél – válaszolta.

Mondjuk előbb-utóbb lett párbeszéd a filmben, de két mondat után azt kívántam, bárcsak inkább visszatérnénk az öldökléshez, mert ezek a csak és kizárólag jelentőségteljes mondatokból álló kinyilatkoztatások olyan szinten nem kötöttek le, hogy nem tudtam eldönteni, aludjak-e, vagy inkább sakkozzak a telómmal. Nagyon sokat köszönhetek a sakknak, mert már számtalan helyzetben kihúzott a szarból. Akárcsak Bukowski, aki minden esetben feldob, és instant módon hat, akár öt perces megzuhanás esetén is (ezért is van mindig nálam egy könyve); de a telefonos sakkot sötétben is lehet csinálni, az a jó, és szerencsére csak Bali ült a közelben. Két partit játszottam, persze kikaptam, mert nem vagyok hajlandó a master level-nél lejjebb adni. De visszatérve John Wick-re, bámulatos, hogy Keanu Reeves konkrétan egyetlen búval baszott fejet tud vágni százhúsz peren keresztül, és azt sem a tehetségének köszönhetően, hanem mert valóban depis a csávó az életben is. Jó, persze legalább szexis, és valami miatt nem öregszik. Nem úgy, mint Halle Berry, a pozitív női hős, aki kifejezetten leharcoltan nézett ki, persze lehet, hogy ez valamilyen koncepció részét képezte.

john-wick-3.jpg

SPOILER

A film végén John Wicket lebaszarintják egy kétszáz méteres felhőkarcoló tetejéről, és zuhanás közben odavágódik az összes létező balkonnak, majd becsapódik a földbe. Persze előtte még a tetőn sortüzet eresztenek a mellkasába. De mire a gonosz nőci leér a földszintre, hogy ellenőrizze a holttestet, John Wick kámforrá válik. Kiderül, hogy egy bevásárlókocsiban eltolta valami hajléktalan, aki kigurítja a földre. Ott odahajol hozzá az alvilág királya vagy mije és megkérdezi: John Wick, bosszús vagy? John Wick tekintettel arra, hogy az imént zuhant kétszáz métert, viszonylag lassan emeli fel a fejét. Igen, bosszús vagyok. VÉGE.

Na fasza, ezek szerint lesz John Wick négy is.

- Majd arra is meghívlak - fordul hozzám a végén Bali.

- Már erre sem hívtál meg.

- Ja, tényleg.

A bejegyzés trackback címe:

https://zubreczkijudit.blog.hu/api/trackback/id/tr7114838682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fortress_ 2019.05.21. 18:26:04

Nagyjából külön műfajt jelentenek a John Wick filmek, melyekre nem nagyon szoktak véletlenül beülni. Főleg a harmadik részre, mert l aki bevállalja, azt tudja mit fog kapni. Férfiaknak való franchise, mely valamiféle felszabadító virtuális boksz-zsák, amit lélekben "ütünk" sajátos levezetésként a napi frusztráció ellen. Mint egy dühöngő szoba, ahol szabadon törhetsz - zúzhatsz. Csak itt Keanu Reeves teszi meg helyetted. Fejbelő 100 embert, spriccel a vér és ő megússza. Mint mindig. Levezetés. Ennyi.

Gazz 2019.05.21. 18:54:51

Az a francia dokumentum film egy gyilkosról sejtésem szerint a "Veled is megtörténhet" volt, és valójában áldokumentumfilm, de egészen zseniális alkotás.

Zubreczki Judit · zubreczkijudit.blog.hu 2019.05.21. 19:12:01

@Gazz: Igen, tényleg! :) Már el is felejtettem a címét. Azt tudtam, hogy áldokumentumfilm, de még így is ki kellett jönnöm, mert nem bírtam sajna.

Zubreczki Judit · zubreczkijudit.blog.hu 2019.05.21. 19:16:32

@Jericho 1: igen, pont ezen gondolkodtam ma, hogy Keanu Reevesnek, aki full depi, milyen jó kis terápia lehet a forgatás. :-)) Nekem is kedvem támadt néha lövöldözni közben, szóval benne van amit mondasz.

arturdent 2019.05.21. 19:31:56

Nos én az elsőt végig néztem, a másodikba már csak ugy bele bele pislogtam. De szerintem szörnyű volt, egész egyszerűen ez a kegyetlen brutalitás nagyon durva. Nálam egy Zs kategoriás film, de ahhoz képest nagyon népszerű. Tipikusan az a film amit csak az ugymond látványért csináltak, az agyunkat nem nagyon kell gondolkodásra használni közben...

Periodista. 2019.05.21. 20:14:57

Egy kicsit pszichoterápiás "kezelés" ez a film. Amikor nem akarsz agyalni semmin, csak nézni, ahogyan egy ipse fejbe lő mindenkit a pi☆ába. Ő John Wick. Gyors, erős, pontos, profi és nem tudják elkapni. Soha és senki. Engem kikapcsol és levezeti a stresszt is nálam. Kifejezetten élvezem.

RoscosHUN 2019.05.21. 21:35:34

A John Wick 1-2 kell, anélkül a 3. rész csak pont annyi, mint amit leírtál. Az egész arról szól, h ha mindent elvesznek Tőled, durván, értelmetlen és erőszakos módon, akkor mit teszel? A hétköznapi ember ilyenkor összeomlik, depressziós és öngyilkos lesz; de mi van, ha nem egy just an other regular mothafucka loser vagy, hanem egy by the way ideiglenesen leszedált rettegett tömeggyilkos? És pont ez a lényeg: amikor John beindul, úgy érzi a néző kisember, hogy most eljött az én időm és ahogy Tyler Durden mondta: rám jött a pusztíthatnék. Csússz.

Punxsutawney Mormota 2019.05.21. 21:39:18

Az első JW kimondottan jó. A második is nézhető + még egyszer az HBO-n. De ez valami dermesztően szar volt. Utána bocsánatot kértem a nejemtől, pedig a házasságunk alatt nem sokszor tettem ilyet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.02.13. 15:49:32

nem volt ez szerintem rosszabb, mint az eddigi részek.
Reevesnek még mindig megvan a mojoja, igazság szerint elnézném még nagyon sokáig ezt a sorit, mert marha jó.
Persze realitása az nulla, de már az első résznek is az volt.
süti beállítások módosítása